※2020年調査まちの分断鉄道や幹線道路・河川により歩行者動線が分断されていた混雑渋谷スクランブル交差点では1時間に約23,000人が横断(午後ピーク時)地下空間の浸水谷地形で浸水しやすい環境10Aiming for “an Appealing City That Is Fun for Everyone to Visit and Walk Around”谷地形による高低差Elevation Changes Within Valley Topography多層階のダンジョン化複雑な階層でバリアフリーが不十分な箇所がある駅周辺施設の老朽化防災機能が更新されていない渋谷川の環境普段は水量がほとんどない箇所もConcerns in the District Around Shibuya Station【渋谷駅】 標高 17 m【渋谷駅】 標高 17 m【道玄坂上】 標高 35 m【道玄坂上】 標高 35 m【宮益坂上】 標高 35 m【宮益坂上】 標高 35 m【代々木公園】 標高 33 m【代々木公園】 標高 33 mShibuya Station: Elevation 17 mDogenzaka: Elevation 35 mMiyamasuzaka: Elevation 35 mYoyogi Park: Elevation 33 mDungeon-like Multi-layered Floors: Some areas have complex layers with insu■cient barrier-free accessAging Facilities Around theStation: Disaster preventionfunctions have not been updatedShibuya River Environment: Some parts usually have little or no waterCity Fragmentation: Pedestrian pathways are divided by railways, main roads, and riversCongestion: Approximately 23,000 people cross the Shibuya scramble crossing in one hour (peak afternoon hour)Flooding of Underground Spaces: The valley terrain makes it prone to flooding「誰もがめぐり歩いて楽しい魅力あるまち」を目指しています渋谷駅周辺の悩みごと
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